Kötelező váltás – fontos tudnivalók!

Közeleg az év vége, ilyenkor felerősödik az évfordulós KGFB szerződésdíjak iránti érdeklődés.

Minden társaság megküldte már az értesítőt az évforduló előtt 45 nappal, hogy miként módosul a következő évre vonatkozó tarifa.

Általánosságban elmondható, hogy minden társaság emelte a díjait, a díjemelés mértéke lehet kérdéses, azt vizsgálják ilyenkor az ügyfelek, hogy rájuk vonatkozóan miként alakul a fizetendő összeg.

A kárhányad, a gépjárműszervizek díjszabása befolyásolja leginkább az éves díjat.

5 egyéb fontos információ is befolyásolja az összeget:

  • Milyen bónuszfokozatban van az üzembentartó?
  • Az elmúlt években okozott-e kárt?
  • A jármű teljesítménye mennyi KW?
  • Az üzembentartó lakcíme melyik megyére vonatkozik?
  • Az üzembentartó hány éves?

A bónuszfokozatot a felmondás után megkapott KÁRTÖRTÉNETI IGAZOLÁS mutatja, ezt a társaságok a váltási időszakban egy központi kártörténeti nyilvántartó rendszerből kérdezik le. A váltáskor nagyon fontos, hogy az igazoláson szereplő azonosítókat helyesen adja meg az ügyfél, mert a lekérdezés sikere azon múlik, hogy tényleg megtalálják a bónuszra való jogosultságot.

Az interneten tarifálnak jellemzően az ügyfelek, azonban nem mindig sikerül a helyes díjat kihozni a szerződésre. Ennek egyik oka az, hogy elfelejtik bejelölni, az elmúlt években volt-e káresemény?

Ha jelöli, akkor drágább a tarifa, de az a reális összeg. Ha nem jelöli, akkor kedvezőbb a tarifa, de úgyis módosítani fogja a biztosító a szerződést a drágább díjra egy hónapon belül, amikor a tényleges lekérdezés megtörténik.

A jármű teljesítményét is fontos pontosan jelölni, mert sávokba vannak sorolva a kategóriák és a találomra beírt érték sokszor egy másik díjat is generálhat. Ezt az adatot a forgalmiban találjuk.

A forgalmi alján van bejegyezve az üzembentartó, az ő címének irányítószáma is fontos információ.

Pl: Baranya megyében drágább a díj, míg Tolna megyében kedvezőbb a tarifa

Az életkor szintén sokat nyom a latba a számolások elvégzésekor. Azt mindenki sejtheti, hogy fiatalként, a megszerzett jogsi évében, nullás bónuszban nem kis összegbe kerül a biztosítási díj.

Mára az is trend lett, hogy az idősebb korban lévő sofőrök sem kapnak olyan nagyon jó árat, hiába őrzik a B10 besorolásukat már sok éve. Itt jellemzően a megszokott 20 ezer környéki díjról 30-40 ezres tarifát prognosztizálhatunk. S most valóban érdemes körülnézni.

Járműtípusonként is el kell gondolkozni azon, hogy mely társaság lesz a kiválasztott. Több helyen a segédmotor, utánfutó, lassú jármű vagy akár a motorkerékpár is drága kategóriába került. Alapvető hiba az is, hogy a forgalmiban tehergépkocsiként nyilvántartott járművet személygépkocsinak tarifálja a szerződéskötéskor az ügyfél, mert funkcionálisan így használja. Viszont ez is befolyásolja a kapott összeget, így központilag később korrekciózásra kerül.

Díjfizetés még egy fontos kérdés!

Az első díjat jellemzően nem kell azonnal megfizetni a 2019 decemberében kötött szerződésekre, hanem a bizonylat később kerül kipostázásra-kiküldésre. Sokan aggódnak, hogy a rendőr megállítja őket, akkor látja, hogy nincs még rendezve a szerződés.

Nos, a rendszám alapján a rendőr már gond nélkül látja, hogy élő státuszú a szerződés, így ezzel nem lesz gondjuk. Amire ügyelni kell, hogy 60 nap alatt rendezni kell a díjat, ami azt is jelenti, hogy ennyi idő van arra is, hogy a bónusz beállításra kerüljön és beérjen a korrigált díj.

Tehát reálisan március 1-ig kell mindennek rendeződni, s ez a legfontosabb határidő!

Két hónap alatt sok ügyfélnél feledésbe merül a díjfizetés, vagy a bónusz nem íródik jóvá, s emiatt díjhiány lép fel. Viszont 60 nap utáni díjhiányos szerződéseket törölnie kell a biztosítónak, s innen indulnak a nehézségek.

A szerződés ekkor törlésre kerül, s ezt a rendőr is látja, illetve az idő után a helyi önkormányzat is érzékeli a dolgot.

Az ügyfél, ha megállítják, sajnos jogosan kap bírságot, mert az ő felelőssége a díjat rendezni.

A helyi hivatal még ki is vonhatja a járművet a forgalomból, ha azt észleli, hogy azon több hónapig nincsen élő biztosítási szerződés.

Gyors megoldás, ha a törlésről értesülünk: azonnal keressük fel azt a társaságot, akinél az évet kezdtük és kössük újra a szerződést. Itt már lesznek bírságok (respiró, fedezetlenségi díj stb.), de minél előbb észleljük a gondot és cselekszünk, annál kisebb a büntetés.

Más társaság ilyenkor nem választható, oda kell visszamenni, ahol törölték a díjfizetés hiányában az előzményt. Napi 620 ft egy közepes büntetés, ha két hétig árvák voltunk, az 8 ezer bírság alapból.

Ugyanez a 60 nap érvényes egész évben a szerződésekre, tehát, ha tudom, hogy meddig díjrendezett a kötvényem, akkor azt is tudom, hogy van a következő befizetésre maximum 60 napom. Ezen belül kell rendezni az újabb tételt, s ha kicsúszom a határidőből, akkor megint törlésre kerül..

Amennyiben járt már pórul (bónuszátvitel, levelek elkallódása, késői befizetés okán), akkor érdemes elgondolkodnia egy olyan szolgáltatáson, ahol a figyelmeztetést biztosan megkapja, mert személyre szabottan követik a szerződését.

Mi egy ilyen szolgáltatás elindításán gondolkozunk, ha érdeklik a részletek, akkor küldjön egy megkeresést felénk, az alábbi linkre kattintva (jeligének tüntesse fel: nemfelejtemel)!

https://partneremabiztosito.hu/amiben-segithetunk/gyors-uzenetkuldes/